Før i tiden måtte man håbe på, at der kom nogle reklameaviser med en rabatkupon eller flere i, som man skulle klippe ud og tage med ned i butikken eller samle sammen og sende ind til en adresse, så man kunne vinde noget eller få en masse rabat på nogle varer.
Ellers måtte man satse på, at man kom ned i en butik, hvor man lige var så heldig at støde til, mens der var nogle gode rabatkuponer at hente, som man kunne rive af og tage med, mens man alligevel var der.
Af den grund satte man også begrænsning på, hvor mange man måtte tage, da der ellers kunne være kunder, som der ikke kom til at benytte dem..
Nu om dage kan man finde rabatkuponer og -koder online, og det er blevet et helt mekka for den slags, hvor man kan gå på virtuel jagt for at finde den rette af den slags.
De mennesker, der virkelig sætter en ære i at gøre den slags, kan komme til at spare mange penge.
Dette hænger så også passende sammen med, at det er folk, som der går hjemme hele dagen og har tid til sådan en jagt, for de mangler som regel også penge generelt.
Hvad bruges de rabatkoder til?
Rabatkoder og rabatkuponer er noget, som mange virksomheder benytter sig af, og det er ikke bare dagligvareforretninger, for det er også de virksomheder, der handler med større produkter eller service.
Det er noget, som man kan lokke nuværende og nye kunder til, hvor de kan få en fornemmelse af at være noget særligt, og det skal man netop gå efter at få folk til at føle sig som i en tid, hvor folk bliver bombarderet med så mange forskellige tilbud eller forslag til, hvor de skal handle eller lave.
Derfor er tiden med rabatter af den ene eller anden art næppe slut, selvom det kan lyde som et gammeldags og billigt trick, og det kan da også være, at det antager en anden form i fremtiden, men som det ser ud nu, så ligner det dem, som vi kender – bare også online.